Zakup spletnega medijskega oglasnega prostora lahko opredelimo kot zakup oglasnega prostora na točno določenih spletnih mestih. Običajno gre za spletna mesta, ki niso vključena v Googlovo oglaševalsko omrežje in zato na takšnih straneh ne moremo postaviti oglasa preko Google AdWords oglaševalske platforme.

Zakup spletnega medijskega oglasnega prostora

Cena oglaševanja na takšnih straneh je običajno stvar pogajanja. Za zakup oglasnega prostora se v takšnih primerih obrne direktno na lastnika spletnega mesta. Zakup spletnega oglasnega prostora je možen za določeno obdobje. Prekinitev oglaševanja pred pretekom obdobja v primeru slabih rezultatov ni možna.

V primeru, da spletno mesto neposredno ne prodaja svojega oglasnega prostora, se lahko obrnemo na posrednika – oglaševalsko mrežo. V Sloveniji sta takšni oglaševalski omrežji le dve: Iprom in Httpool. Prva omogoča oglaševanje na klik, druga pa zaračunava po ogledu oglasa.

Zakup spletnega medijskega oglasnega prostora lahko izvedemo tudi na tujih oglaševalskih omrežjih. Takšna omrežja imajo običajno v svojem portfelju manjše število spletnih mest (kot Google), so pa pogosto portfelji bolj specializirani. Takšna oglaševalska omrežja so še posebej primerna za podjetja, ki želijo ugodno oglaševati v tujini.

Cena zakupa oglasnega prostora je odvisna predvsem od velikosti oglasnega prostora in pogostosti prikazovanja. Največkrat pa takšna oglaševalska omrežja nudijo CPC (cost per click) model.

V preteklosti so na področju zakupa spletnega medijskega prostora prevladovale velike medijske agencije, ki so na podlagi svojih proračunov lahko dosegale boljše pogoje in rezultate. Na področju spletnega oglaševanja pa danes prevladujejo predvsem ponudniki rešitev, ki imajo dostop do velike količine podatkov o vedenju potrošnikov in lahko z njimi upravljajo v realnem času. Tukaj prednjačita predvsem Google in Facebook.

Preberite si še: