Vprašanja, na katera mora odgovoriti spletna stran

Vsak dan spoznavamo nove ljudi in si o njih ustvarjamo mnenja – v tako kratkem času gre pravzaprav zgolj za vtise, na podlagi katerih se odločamo, če nam je nekdo všeč ali ne. Isto se dogaja na vaši spletni strani.

Večina obiskovalcev se zgolj v nekaj sekundah odloči ali bo ostala na vaši strani, ali se vrnila nazaj na iskalnik. Naloga vaše spletne strani je, da v tistih nekaj sekundah odgovori na nekaj pomembnih vprašanj, ki si jih obiskovalci zastavljajo. Ta vprašanja (v zgodnjih fazah obiska vaše spletne strani) niso povezana z njihovo iskalno poizvedbo temveč z kvaliteto vaše spletne strani in zmožnostjo pridobivanja informacij na enostaven in hiter način.

Ali ste resno podjetje

Je konkurenca v vaši panogi močna? Spletne strani večine konkurentov moderne in
profesionalnega videza, vaša pa zastarela? Natančna definicija, kako je videti
profesionalna spletna stran ne obstaja. Verjamemo pa, da lahko hitro prepoznate neprofesionalno spletno stran. Se še spomnite kakšen vtis je naredila na vas?

Kaj je vaš namen?

Kaj nameravate doseči s spletno stranjo? Prodajo določenega izdelka/več izdelkov?
Pridobiti nove kontakte potencialnih kupcev, mogoče zaslužiti z oglaševanjem na svoji strani? Kakršenkoli namen že imate s svojo stranjo, mora biti ta jasen v trenutku. Če imate namen prodajati vaše produkte morate to jasno pokazati! Ne izgubljajte pozornosti obiskovalcev s predstavitvijo zgodovine vašega podjetja.

Vam lahko zaupam?

Poslovanje na spletu prinaša nekatere izzive, ki ne obstajajo v poslovanju na osebni ravni. Spletne strani se pojavljajo »kot gobe po dežju«. Zaradi tega so lahko novi obiskovalci nekoliko skeptični glede vaše kredibilnosti. Zaupanje je glavna skrb večine uporabnikov spleta. Na svojih straneh ne pozabite izpostaviti vaših pogojev poslovanja oziroma pravnega obvestila ter seveda tudi kontaktnih podatkov in lokacije vašega podjetja. Ne skrivajte se za vašo spletno stranjo. Vašim obiskovalcem se predstavite v polni luči in jim pokažite, da ste tu zaradi njih, da želite zvedeti več o njih in da želite, da tudi oni zvedo (še) več o vas.

Sem na pravi spletni strani?

Večina obiskovalcev vaše spletne strani so pri vas pristali z namenom. Postavite se v kožo naključnega gosta in se za nekaj sekund osredotočite na vašo stran. Imate občutek, da obiskovalca pritegne v tolikšni meri, da prebere več kot prva dva stavka? Je dovolj smiselno zasnovana, da na logičen način ponuja informacije, ki jih obiskovalci iščejo?

Je ta stran to kar sem pričakoval?

Je vaša spletna stran smiselno povezana z vsebino vaših oglasov ali nemara vaši oglasi obljubljajo popolnoma druge vsebine? Vaša spletna stran mora nujno zadovoljiti pričakovanja obiskovalcev, ki ste jih vzbudili z vašimi oglasi.

Koliko časa bo to trajalo?

Ljudje cenimo svoj čas. Preden ljudje izvedemo odločitev, si na nezavedni ravni
preračunavamo koliko časa bo trajalo, preden bo določena akcija izvedena. Če vaši spletni strani ni videti konca in je na njej preveč informacij bo vaš obiskovalec dobil občutek, da so takšne tudi vaše storitve. Zagotoviti morate, da proces deluje hitro. Prave informacije morajo biti ponujene na pravi strani, navigacija strani pa preprosta, tako da vaše obiskovalce praktično sama popelje skozi proces, ki ste si ga zamislili.

Kaj naj naredim sedaj?

Ima vaša stran jasen poziv k ukrepanju? Ko obiskovalec na vaši strani dobi odgovore na vsa prejšnja vprašanja potrebuje nekoliko spodbude. Vaša stran mora jasno opredeljevati, kaj želite, da obiskovalec naredi po tem, ko je dobil informacije, ki jih je iskal. Ne sme vam biti nerodno povabiti vaše obiskovalce, da vas pokličejo ali vam pošljejo povpraševanje.

Ne glede na to, koliko pozornosti bomo namenili oblikovanju strani in vsebine bodo vedno obstajali ljudje, ki bodo vašo spletno stran zapustili, saj ni mogoče, da bi vaše zamisli ugajale vsem. V kolikor vaša spletna stran odgovori na vsa navedena vprašanja, si lahko obetate, da bo število takšnih ljudi precej manjše kot sicer.