Pet napak, ki jih ne smete narediti pri novi spletni strani

Ne glede na namembnost vašega spletnega mesta, mora biti spletna stran zelo pomemben del strategije trženja vaših izdelkov ali storitev. Ne glede na to ali ste veliko, malo, profitno ali neprofitno podjetje – vaša spletna stran lahko hitro postane ena izmed pomembnejših poti do novih strank.

Na vas je, da zagotovite, da vaša »virtualna izložba« postane uporabna in da oddaja profesionalno podobo.

V nadaljevanju sledi 5 najbolj pogosti napak, ki jih ljudje najpogosteje zagrešijo pri gradnji spletne strani in lahko prispevajo k izgubi obiskovalcev in vašega denarja.

Ne vzamete si časa za načrtovanje spletne strani

Ena izmed najbolj resnih napak, ki jo novopečeni lastniki spletnega mesta storite na vašem novem (spletnem) projektu je, da preskočite načrtovanje spletne strani v upanju, da boste s tem prihranili čas (in denar). Vedno se morate vprašati ali je poleg tega da je stran lepa, tudi uporabna? Oblikovanje osnutka, ki vam razkriva videz spletne strani je pomembna faza v procesu izdelave strani. Poskrbeti pa morate, da temelji na predhodni analizi in načrtovanju.

Tudi najpreprostejše spletne strani morajo biti izdelane z namenom izpolnjevanja poslovnih ciljev. Zelo pomembno je, da so cilji spletne strani definirani še pred začetkom oblikovanja spletnih strani.

Neupoštevanje potencialnih uporabnikov

Preveč lastnikov spletnih strani posveti premalo pozornosti pripravljanju vsebin. Tako spletne strani zapolnijo z vsebino , ki ima malo ali nič pomena za obiskovalce. Pogosto se tudi zgodi, da se ne osredotočijo na poudarjanje prednosti svojih izdelkov ali storitev.

Ljudje ne želijo vedeti le s čim se ukvarjate. Predvsem želijo vedeti kako jim lahko pomagate!

Preveč podjetij še vedno oblikuje svoje spletne strani na način, ki se v celoti osredotoča na njihove notranje procese in ne na dejanske potrebe svojih strank. Ljudi ne zanima na kakšen način opravite svoje delo, še manj pa jih zanima organigram vašega podjetja. Če bi res radi predstavili tudi te informaciji jih predstavite nekoliko globlje na vaši spletni strani, nikakor pa ne na prvi strani! Namesto tega se osredotočajte na ključna vprašanja ali probleme, s katerimi se vaše potencialne stranke srečujejo vsak dan. Opišite jim, na kakšen način jim boste pomagali.

Vaša spletna stran ne sme zgolj povedati: »Smo podjetje X, ukvarjamo se z A in B«. Za bolj učinkovito se lahko izkaže: »Lahko vam pomagamo pri vašem problemu X in vam na ta način prihranimo 3 ure v tednu«. Pozornost obiskovalcev spletne strani bo v tem primeru zagotovljena! Vsebino pripravljajte z vidika koristi vaših strank. Saj so prav vaše stranke razlog, da imate spletno stran, kaj ne?

Uporaba specializiranega žargona

Ta točka je mogoče delno spada pod prejšnjo točko, vendar menimo, da si zasluži svojo obravnavo, saj se ta napaka še vedno pogosto ponavlja. Če poslujete na zelo tehničnem ali specializiranem področju in poslujete z potrošniki (B2C), je bistvenega pomena, da s svojimi strankami v čim bolj preprostem jeziku. Zavedamo se, da je nemogoče v celoti izključiti vse tehnične izraze. Vseeno pa morajo biti vaše vsebine oblikovane na način, da jih razumejo tudi »novinci« na vašem področju.

Ponovno je pomembno, da vaše potencialne kupce privabljate z opisi koristi in ne podrobnimi tehničnim opisi, ki jih sicer lahko vključite globlje na vaši spletni strani, nikakor pa ne na domači (prvi) strani.

Izdelava spletne strani, ki ne temelji na ciljih projekta

Vse prevečkrat se zgodi, da se v proces izdelave spletne strani vključi preveliko število različnih ljudi. Tako se pogosto zgodi, da med sestankom, ko poskušamo določiti smernice pri načrtovanju spletne strani slišimo: »Janez, daj še ti predlagaj kaj za našo novo spletno stran«. Tako razmišljanje pa lahko kmalu pripelje do nekonsistentnosti na vaši spletni strani.

Pri načrtovanju morajo biti udeleženi le ljudje, ki vedo kaj je namen vašega spletnega projekta. Tako ne sme biti pomembno ali je barvna shema vaše nove spletne strani všeč direktorjevi ženi.

Slaba kvaliteta vsebine in pravopisne napake

Vsebina na vaši spletni strani je bistvenega pomena. V kolikor za to niste najeli profesionalca je na vas, da zagotovite vsebino najvišje možne kakovosti. Nikakor ne podcenjujte pomembnosti te faze v procesu izdelave spletne strani. Na žalost večini podjetjem običajno zmanjka moči in v želji po čim hitrejšem zaključku projekta hitijo z ustvarjanjem vsebin.

Tudi če je vaša spletna stran videti čudovito bo slaba vsebina na obiskovalcu pustila vtis neprofesionalnosti in površnosti. Pomembno je, da vse vaše tekste preverite za morebitne pravopisne napake. Ravno tako morate paziti, da na vaše spletne strani ne vključite preveč vsebine – še posebej ne na prvo stran. Ne zasujte obiskovalcev z nepotrebnimi informacijami o vašem podjetju. Osredotočite se na reševanje problemov.

Kot lahko vidite je planiranje pred izdelavo spletnih strani ključnega pomena za uspeh. Dobro načrtovanje se vam pomaga izogniti morebitnim stroškom zaradi napak, ki lahko nastanejo kot posledica pri načrtovanju. Tako kot ni smiselna gradnja hiša brez načrta, ni smiselna izdelava spletne strani brez predhodnega načrtovanja. Ne zanemarite faze načrtovanja. Na dolgi rok, vam to lahko prihrani kar nekaj sivih las, časa in denarja.